- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki i przedmiot działania
Kompetencje jednostki i przedmiot działania
Przedszkole wykonuje swoje zadania poprzez:
- Realizację programów wychowawczo - dydaktycznych,
- Współpracę z poradnią psychologiczno - pedagogiczną, placówkami systemu opieki i innymi instytucjami,
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka,
- Różnicowanie wymagań dydaktycznych i wychowawczych w zależności od cech psychicznych i możliwości dziecka,
- Stały kontakt z rodzicami w celu wspomagania rozwoju i dojrzałości szkolnej,
- Przedszkole udziela i organizuje dzieciom uczęszczającym do przedszkola, ich rodzicom oraz nauczycielom pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
- Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu rodzicom dzieci i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
- Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy i logopedzi.
- Przedszkole wykonuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dzieci z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Szkoła wykonuje swoje zadania poprzez:
- Zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania,
- Przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,
- Zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach,
- Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,
- Umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia,
- Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku uczniów,
- Sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły,
- Udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez stały kontakt
z pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym i poradnią psychologiczno-pedagogiczną, - Umożliwia rozwijanie zainteresowań własnych uczniów poprzez indywidualizację procesu nauczania i zajęcia pozalekcyjne,
- Umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, organizując na prośbę rodziców lekcje religii.